Νομος η πετρελαιοκινηση σε Αθηνα και Θεσσαλονικη! Αντιδρασεις

delete_post Πατήστε εδώ αν επιθυμείτε την αφαίρεση του άρθρου

Νόμος η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη! Αντιδράσεις

Η Βουλή εν μέσω πολιτικής θύελλας ψήφισε χθες βράδυ νομοσχέδιο για το νέο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών αλλά μεταξύ των άλλων την τροπολογία που...
αφορά στην άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για τα ΙΧ οχήματα που κινούνται σε Αττική και Θεσσαλονίκη με καύσιμο το πετρέλαιο.

Την τροπολογία κατέθεσε το υπ. Περιβάλλοντος με διαδικασίες-εξπρες.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, Νίκο Σηφουνάκη, τα πετρελαιοκίνητα θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες απαιτήσεις ανώτατων ορίων εκπομπών καυσαερίων, οι οποίες καθορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών. Πάντως, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Καρτάλης, εξέφρασε τη διαφωνία του, αρνούμενος να ψηφίσει την τροπολογία.

Το πετρέλαιο σκοτώνει την υγεία των κατοίκων της πόλης

Μέσα σε δύο μόνο μήνες, το ΥΠΕΚΑ εξέδωσε 29 ανακοινώσεις για υπέρβαση των ορίων όζοντος στην Αθήνα! Άσθμα, βρογχίτιδα, ερεθισμοί και άλλα προβλήματα στην υγεία προκαλούνται στους πολίτες των δύο μεγαλουπόλεων από το φωτοχημικό νέφος, τα επίπεδα του οποίου αναμένονται να αυξηθούν δραματικά εφόσον το ΥΠΕΚΑ επιτρέψει την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το όζον είναι παράγωγο των αντιδράσεων που συμβαίνουν στην ατμόσφαιρα από την έκλυση οξειδίων του αζώτου. Και τι σχέση έχει αυτό με την πετρελαιοκίνηση; Πολύ απλά, ακόμα και με τις σημερινές αυστηρότερες προδιαγραφές, τα πετρελαιοκίνητα εκλύουν τρεις φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, συμβάλλουν δηλαδή αναλογικά περισσότερο στη δημιουργία φωτοχημικού νέφους επηρεάζοντας άμεσα τη δημόσια υγεία. Επιπλέον, οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όσο περισσότερη ηλιοφάνεια υπάρχει, τόσο πιο εύκολα τα οξείδια του αζώτου πυροδοτούν τις εξάρσεις του όζοντος και του φωτοχημικού νέφους, το οποίο εισπνέουν οι πολίτες.

«Επιτρέποντας την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι σαν να ρίχνουμε πετρέλαιο σε μια φωτιά που ήδη σιγοτρώει τα σωθικά μας», αναφέρει ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Το δήθεν επιχείρημα ότι μπορούμε, εφ' όσον το κάνουν άλλες χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, καταρρίπτεται, αφού οι συνθήκες δημιουργίας του φωτοχημικού νέφους είναι διαφορετικές. Ας καταλάβουμε λοιπόν ότι άλλο Αθήνα, άλλο Βρυξέλλες».

Παρόλα αυτά, για πολλοστή φορά έρχονται στο προσκήνιο οι φωνές εκείνων που θεωρούν ότι ήρθε η ώρα της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι η άρση αυτή επιβάλλεται για περιβαλλοντικούς λόγους, αφού οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες έχουν επιλύσει πολλά από τα περιβαλλοντικά προβλήματα του παρελθόντος. Η αλήθεια όμως είναι, ότι ακόμα και με την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

Σχολιαστε αυτο το post